Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdigrundlag

På denne side kan du læse om Frejlev Skoles værdigrundlag

 

Faglighed

På Frejlev Skole betyder det:

  • at børn mødes på deres faglige og sociale niveau med tydelige mål og forventninger
  • at personalet har så højt et kvalifikations niveau som muligt i forhold til arbejdsopgaven
  • at skolen er og vil være i faglig og social udvikling

Vores praksis er:

  • at GPS-huset samarbejder med medarbejderne om børn/voksnes faglige, personlige og sociale udvikling
  • at vi respekterer og udnytter kompetencerne hos både børn og voksne
  • at vi løbende evaluerer de faglige og pædagogiske tiltag - og handler derefter
  • at vi vægter kreativitet

 

Glæde 

På Frejlev Skole betyder det:

  • et positivt læringsmiljø præget af engagement og stolthed
  • at lykkes fagligt og menneskeligt i et miljø præget af livsmod og arbejdsglæde
  • at hverdagen præges af humor, omsorg og smil
  • at vi samler og deler de gode historier

Vores praksis er:

  • at børn og voksne fokuserer på den gode historie
  • at børn og voksne anerkender og roser hinanden
  • at vi udvikler inspirerende læringsmiljøer
  • at vi udvikler vores pædagogiske praksis

 

Respekt

På Frejlev Skole betyder det:

  • at vi alle viser forståelse for hinandens forskelligheder
  • at vi alle har ret til at blive hørt og set
  • at vi alle i ord og handling har en god omgangstone
  • at vi alle værner om skolens traditioner, regler og fysiske rammer

Vores praksis er:

  • at vores samvær præges af god omgangstone
  • at vi bakker op om fælles beslutninger – og handler derefter
  • at vi skaber en høj grad af respekt for skolens arbejde gennem klare forventninger
  • at vi respekterer de forskellige faggruppers arbejde
  • at vi passer på skolen

 

Fællesskab

På Frejlev Skole betyder det:

  • at vi alle er ligeværdige
  • at vi alle har ansvar for at skabe gode relationer til hinanden
  • samhørighed, selvværd og samarbejde på alle planer
  • at skabe stolthed og vi-følelse for skolen

Vores praksis er:

  • at vi etablerer venskabsklasser og legepatrulje
  • at vi afholder X-uge/dage
  • at vi afholder klassearrangementer og skolefester
  • at vi skaber fælles traditioner