På denne side kan du læse om Frejlev Skoles værdigrundlag
Faglighed
På Frejlev Skole betyder det:
at børn mødes på deres faglige og sociale niveau med tydelige mål og forventninger
at personalet har så højt et kvalifikationsniveau som muligt i forhold til arbejdsopgaven
at skolen er og vil være i faglig og social udvikling
Vores praksis er:
at GPS-huset samarbejder med medarbejderne om børn/voksnes faglige, personlige og sociale udvikling
at vi respekterer og udnytter kompetencerne hos både børn og voksne
at vi løbende evaluerer de faglige og pædagogiske tiltag - og handler derefter
at vi vægter kreativitet
Glæde
På Frejlev Skole betyder det:
et positivt læringsmiljø præget af engagement og stolthed
at lykkes fagligt og menneskeligt i et miljø præget af livsmod og arbejdsglæde
at hverdagen præges af humor, omsorg og smil
at vi samler og deler de gode historier
Vores praksis er:
at børn og voksne fokuserer på den gode historie
at børn og voksne anerkender og roser hinanden
at vi udvikler inspirerende læringsmiljøer
at vi udvikler vores pædagogiske praksis
Respekt
På Frejlev Skole betyder det:
at vi alle viser forståelse for hinandens forskelligheder
at vi alle har ret til at blive hørt og set
at vi alle i ord og handling har en god omgangstone
at vi alle værner om skolens traditioner, regler og fysiske rammer
Vores praksis er:
at vores samvær præges af god omgangstone
at vi bakker op om fælles beslutninger – og handler derefter
at vi skaber en høj grad af respekt for skolens arbejde gennem klare forventninger
at vi respekterer de forskellige faggruppers arbejde
at vi passer på skolen
Fællesskab
På Frejlev Skole betyder det:
at vi alle er ligeværdige
at vi alle har ansvar for at skabe gode relationer til hinanden
samhørighed, selvværd og samarbejde på alle planer
at skabe stolthed og vi-følelse for skolen
Vores praksis er:
at vi etablerer venskabsklasser og legepatrulje
at vi afholder X-uge/dage
at vi afholder klassearrangementer og skolefester
at vi skaber fælles traditioner