21. april 2022

Skolebestyrelsesmøde

Torsdag d. 21. april 2022 kl. 17.30 – 19.30

Frejlev Skole

Medlemmer: Bjørn Visborg (BV), Pia Bengtson (PB), Evald Lange Rise (EL), Nicolai Hessellund (NH) Anne Markussen (AMA), Tina Ahrensback Knudsen (TAK), Anne Melchior Jensen (AJ), Rikke Bonderup (RB), Morten B. Randers Thomsen (MRT), Pernille Vestergaard (PV), Lotte Dige Nielsen (LN), Louise Sigvartsen (LS), Jens Otto Broen Saxtoft (JOB), Karina B. Randers Thomsen (suppleant), Isabella Lynge Fredsbo (9.C), Charlotte Weber Christensen (9.C).

Fraværende: Isabella, Charlotte, Karina B. Randers Thomsen

Dagsorden

1. Valg af ordstyrer

AJ vælges

1. Godkendelse af referat

Referat godkendes

1. Meddelelser
  • Formanden/forældrevalgte

Invitation den 3. maj på Vesterkærets Skole til SKB.

Mail fra RIF-bestyrelsen

• Skoleledelsen

Ansættelsessamtale mandag den 25/4 – tysklærer

Overflytter fra Sebber Skole

Personalerum på PLC

Ny skolebestyrelse

• Medarbejderrepræsentanterne

Ingen meddelelser

• Eleverne

UMR-repræsentanter til næste skoleår

Nye basketballkurve er sat op

1. Henvendelser fra forældre

Ingen henvendelser

1. Læsning/læsebånd – læsevejlederne Heidi Holland og Allan Yde Christensen deltager i dette punkt og det næste punkt
  • Med baggrund i oplæg fra læsevejlederne drøfter vi, hvorvidt vi skal konvertere læsebånd til tolærerordning eller andet lærerigt for eleverne. Vi afslutter punktet med en beslutning.

Model for afkodningsvanskeligheder i hj1

SKB beslutter at vi udskyder at konvertere læsebåndet til to-lærerordning for kommende skoleår. Hvis frihedsgraderne stadig er gældende for skoleåret 2023/24, vil vi tage det op i SKB i det kommende år. Her vil fokus være på hvad en to-lærerordning kan bidrage med ind i skolen. Mulighed for at udarbejde et princip for en to-lærerordning.

1. Læringspil – bilag 1
  • Orientering om ændringer i Frejlev Skoles læringspil – efterfølgende kommentarer

Udsat til næste SKB-møde

Opslag på AULA vedr. SKB-valg – Frivillige til RIF